خطاهای سئو برای محتوای متنی
اصول سئو مقاله ۵ تکنیک نوشتن مقاله سئو شده 2021
ما در آراویژن با ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و تولید محتوا در کنار شما هستیم تا در بخش دیجیتال مارکتینگ خیال شما را آسوده کنیم. تفاوتی ندارد کدام را انتخاب می کنید اما حتما دقیقا کلمه کلیدی خود را در نامک استفاده کنید. نوشتن، ویرایش و انتشار یک محتوا برای وبلاگ مستلزم صرف زمان زیادی است. بنابراین وقتی این محتوا هیچ ترافیکی به وبلاگ شما وارد نکند، میتواند خستهکننده باشد! اگر وب سایتی با شهرت بد به شما لینک می دهد، می تواند رتبه صفحه شما را کاهش دهد. اگر سایت شما چنین بکلینکهایی دارد، از Google’s disavow form برای رد کردن این لینکها استفاده کنید.
بهعنوان آخرین فاکتوری که با رعایت آن انقلابی در سئوی وبسایت خود بهوجود میآورید، میتوان به ارتقای تجربه کاربری یا User Experience اشاره کرد. این فرایند که بین اهالی سئو به UX معروف است، یکی از مهمترین آیتمهایی است که گوگل با استفاده از آن، وبسایتها را رتبهبندی میکند. شما با بهینه سازی ساختار سایت خود، توزیع یکسان و یکنواخت لینکها در صفحات سایت، استفاده درست از تگ نوفالو nofollow و… میتوانید بخش زیادی از مشکلات لینکبیلدینگ داخلی را حل کنید. مثلا من اینجا در این صفحه از سایت و محتوای مربوط به «آموزش سئو تکنیکال»، دو لینک داخلی مختلف با انکرتکست های «ساختار صحیح سایت در سئو» و «لینک سازی داخلی» به کار بردم. لینکهای داخلی تاثیر زیادی در افزایش امتیاز سئو تکنیکال سایت شما دارند. آنها در افزایش زمان حضور کاربران در سایت، افزایش نرخ تبدیل، بهبود تجربه کاربری و… تاثیر مستقیم دارند.
اما چرا محتوای ترکیبی آسیبزا است؟ در این دست از محتواها، کاربران این تصور را خواهند داشت که در یک اتصال امن و رمزگذاریشده هستند زیرا سایت با HTTPS محافظت شده است. اما عناصر رمزگذارینشده صفحه آسیبپذیریهایی ایجاد میکنند و این کاربران را در معرض فعالیتهای مخرب مانند ردیابی غیرمجاز قرار میدهند. از ابزارهای آنلاین سئو گرفته تا نرمافزارهای آفلاین، هنگام بررسی سایت خود با انواع مختلفی از اخطارهای سئو مواجه میشویم. هر وب سایتی حتماً دارای برخی از خطاهای سئو است که میتواند بر رتبهبندی جست و جو تأثیر منفی بگذارد. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند.
یکی دیگر از سیگنالهای بسیار خوب برای گوگل، استفاده از کلمات کلیدی بلند در هدینگ ها و بدنه محتوا است که ما باید از آن قطعاً استفاده کنید. این کلمات کلیدی را میتوانید بهصورت پرسشی دربیاورید و یا از ترکیب کلمه کلیدی اصلی با کلمات دیگر آن را به کار ببرید. میشود گفت بدون سئو کردن محتوا، شانس دیده شدن محتوا از طریق موتورهای جستجو صفراست. درصد زیادی از فاکتورهای سئو داخلی و در کل فاکتورهای سئو مربوط به انجام کارهای تولید و بهینه سازی محتوا میشود. محتوای سئو شده در واقع کنار هم قرار دادن دو عنصر مخاطب و گوگل در کنار هم است.
هدف شما هر چه که باشد، می بایست واضح بوده و کاربران را به همان سمت هدایت کنید. آیا هدف شما کلیک کاربران بر روی تبلیغ های سایت است؟ در این صورت بایستی این تبلیغ ها را در هنگام خواندن محتوا توسط کاربران برایشان نمایش دهید. سری به وبلاگهای رقیب بزنید و موضوعاتی را که بر اساس آنها محتوا تولید کردهاند، یادداشت کنید. ببینید چقدر از محتوای بصری مثل عکس و ویدیو یا اینفوگرافیک در بخشهای مختلف محتوا استفاده کردهاند. این کار را برای چند وبلاگ تکرار کرده و سعی کنید وجه اشتراک آنها را پیدا کنید. زمانی که موضوعات مورد سوال مخاطبان را پیدا کردید، بهتر میتوانید موضوعاتی را در محتوا بگنجانید که پاسخ سوالات و نیازهای مخاطبان باشد.
مثلا قرار دادن رونوشتی از صحبت های نقل شده در پادکست می تواند به کاربران و موتورهای جستجو کمک کرده تا به درک بهتری از موضع پادکست برسند. این نوع محتوا بهویژه برای جذب توجه و افزایش تعامل با مخاطبان مؤثر است. اینفوگرافیکها بهطور خاص میتوانند اطلاعات پیچیده را بهصورتی بصری و قابلفهم ارائه داده و به کاربران کمک کنند تا اطلاعات را سریعتر درک کنند. استفاده از محتوای تصویری در شبکههای اجتماعی نیز باعث میشود که محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود. در ادامه، یاد میگیرید مفهوم هریک از این موارد در تولید محتوای سئو شده چیست و چرا باید آنها را مدنظر قرار دهید.
دو نکته بسیار مهم که باید به خاطر بسپارید این است که مقالاتی بنویسید که خواندن آنها جذاب باشد و باعث شود مخاطبان، تمایل به ماندن در سایت شما داشتـه باشند. با این حال، فراموش نکنید که باید محتوای سایت خود را برای گوگل هم جذاب کنید. فقط باید حواستان باشد که از بهینهسازی بیشازحد محتوا پرهیز کنید. شما معمولاً چندین مقاله در مورد موضوعات مشابه در سایت خود دارید. بهعنوان مثال، در سایت نبض مارکتینگ اگر چندین مقاله در مورد سئو مینوشتیم، گوگل نمیدانست کدام یکی از همه مهمتر است.
مثلاً به جای اینکه تیترت باشه "روشهای کاهش استرس"، بنویس "چطور استرس رو تو ۵ دقیقه مهار کنیم؟" این جوری جذابتره. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند. آیا قصد شما فروش محصولات و سرویس هایتان به کاربران است؟ برای دست یافتن به این هدف می بایست کاربران را از طریق دکمه های فراخوانی برای اقدام (CTA) در دل محتوا به بخش های فروش سایت هدایت کنید. مطالعات زیادی نشان می دهند که محتوای بلند عملکرد بهتری از خود در نتایج جستجو و شبکه های اجتماعی بر جای می گذارند.
طبق نتایج بهدستآمده در سئو محتوا، هر پاراگراف نباید بیشتر از ۳ تا ۴ خط باشد. در صورتی که پاراگرافی بیشتر از این طولانی شد، باید با فاصله یک پاراگراف دیگر ایجاد کنیم یا یک تیتر جدید بزنیم و ادامه مطلب را زیر آن تیتر بنویسیم. اگر به نوع جستجوی خود دقت کنیم، متوجه میشویم که وقتی سایتی را باز میکنیم، به ندرت از ابتدا تا انتها کلمات را میخوانیم و بیشتر اوقات مانند یک روزنامه، بهصورت گذرا مطالعه کرده و به دنبال نیاز خود میگردیم. این موضوع درباره گوگل هم صدق میکند؛ اگر پیام اصلی شما برای گوگل واضح باشد، پست شما به احتمال زیاد در موتورهای جستوجو رتبه خوبی خواهد گرفت. محتوا (Content) مفهومی است که در صنعتهای مختلف مفاهیم متفاوتی دارد؛ اما در سئو و تبلیغات آنلاین، محتوا به معنای هر متن، تصویر، ویدئو و صوتی است که برای کاربر آماده شود و برای او مفید باشد.
نمایهسازی (Indexing) فرآیندی است که توسط آن خزندههای گوگل اطلاعات و محتوایی را که در وبسایتها پیدا میکنند، ذخیره و دستهبندی میکنند. سپس آنها را رتبهبندی میکنند و در نتایج جست و جو نشان میدهند. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامهنویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعهی الگوریتمهای جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همهی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وبسایت یک کسب و کار نقش ایفا میکنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. با اینکه حقیقت این موضوع کاملا روشن است، اما نبایست صرفا به خاطر نوشتن محتوای بلند، متن ها را به صورت بی معنی و اسپم نوشته و کیفیت آن را از یاد ببرید.
این افزونه به شما کمک میکند که متوجه شوید چقدر از کلمات کلیدی خود استفاده کردهاید.در صفحه ویرایش هر پست یا صفحه، به بخش Yoast SEO بروید و تعداد استفاده از کلمات کلیدی را بررسی کنید. در مقالهای درباره «انتخاب بهترین دوربین عکاسی»، میتوان سوالاتی مانند «چه نوع دوربینی برای عکاسی حرفهای مناسب است؟» را مطرح کرده و پاسخهای مرتبط ارائه داد. به جای توضیح واقعی تصاویر، از کلمات کلیدی نامرتبط یا تکراری در تگ Alt استفاده میشود. در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از هوش مصنوعی برای تحلیل رفتار کاربران و درک بهتر مقصود جستجوگر استفاده میکند. این الگوریتم به صفحات مرتبط و باکیفیت امتیاز بیشتری میدهد، حتی اگر از عبارات کلیدی مشابه به طور دقیق استفاده نشده باشد.
بنابراین، سایز فونتها را بهگونهای انتخاب کنید که کاربر بتواند از فاصله ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتری به راحتی مطالب شما را بخواند. با این حال، طراحی محتوا فقط تکنیکی نیست که به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید؛ در واقع این یک روش جدید برای فکر کردن در مورد محتوا است. تغییر مسیر URLها روشی برای انتقال یک URL موجود به آدرس دیگری است که بهطور موثر به بازدیدکنندگان و گوگل میگوید که یک صفحه در جای جدیدی قرار دارد. حتما این جمله را در سئو شنیده اید که محتوا به تنهایی می تواند سئو کند! اما باید اصول محتوای حرفه ای یا به اصطلاح گوگل پسند را بلد باشید.
تگ H1 پس از تگ عنوان، اصلیترین تگ درون صفحه است و چون هم رباتهای جستجو و هم کاربران به آن خیلی توجه میکنند، بهتر است حتما کلمه کلیدی اصلی را در آن به کار ببرید. بهینهسازی کلمات کلیدی به معنای استفاده مناسب و متعادل از کلمات کلیدی است بهطوریکه مرتبط با موضوع و خوانا باشد. این فرایند شامل تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، استفاده از آنها بهطور طبیعی در متن، و توجه به ارتباط معنایی است که باعث بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو بدون آسیب به کیفیت محتوا میشود. رفع خطای کیورد استافینگ در وردپرس نیاز به بررسی دقیق و اصلاح محتوای سایت دارد. با استفاده از این راهحلها میتوان از تکرار کلمات کلیدی جلوگیری کرد و به جای آن محتوای متنوع و مفیدی برای کاربران و موتورهای جستجو تولید کرد. این استراتژیها نه تنها به ارتقای سئو کمک میکنند بلکه تجربه کاربری بهتری را فراهم میآورند.
این ابزار تمامی مشکلات مربوط به سرعت لودینگ سایت را به شما نشان میدهد. فهرستی اولیه از تمام کلیدواژههای مرتبط با زمینهٔ فعالیت خود را تهیه میکنیم. برای مثال، کلیدواژههای لوازم آرایشی، فروش محصولات آرایشی، آرایش چشم، آرایش صورت، کرمپودر، پرایمر، برند میبلین و موارد اینچنینی از کلیدواژههای عمومی و بذر (Seed) وبسایت ما هستند. در این مقاله جذاب و حرفه ای در دسته بندی آموزش سئو سعی کردیم یک چک لیست عالی برای شما عزیزان تهیه کنیم. متا دیسکریپشن همان چند خط کوتاهی از محتوا است که گوگل به مخاطب ها نشان میدهد زیر عنوان سایت. اصولا این متا را خود گوگل به صورت اتوماتیک از بخشی از مقاله ما استفاده می کند.
Yoast SEO به شما میگوید که چقدر از کلمات کلیدی استفاده کردهاید و در صورت نیاز به کاهش آنها، پیشنهاداتی میدهد. اگر کاربران به دنبال «خرید بهترین گوشی هوشمند» هستند، باید محتوایی ارائه دهید که به مقایسه بهترین گوشیها، ویژگیهای هرکدام و راهنمای خرید مفید پرداخته باشد، نه فقط تمرکز بر تکرار کلمه «گوشی هوشمند». این متن تجربه کاربری ضعیفی ارائه میدهد و توسط گوگل بهعنوان اسپم شناسایی میشود. در حال حاضر خیلی از سایت ها به اشتباه از برچسب ها به عنوان صفحاتی برای افزایش تعداد کلمات کلیدی استفاده میکنند و البته شما باید مراقب باشید که چنین کاری نکنید. با این شرایط حتی میتوان گفت سئو برچسب ها به نوعی یکی از تکنیک های اصولی سئو است.
با مطالعه بخشهای قبلی یاد گرفتید محتوای سئو شده چیست و چطور باید چنین محتوایی تولید کرد. در ادامه، به چند سوال پرتکرار در مورد بهینهسازی محتوای وبسایت برای سئو پاسخ میدهیم. تا اینجا کلی ایده و موضوع جدید و مرتبط پیدا کردهاید که باید آن را با فهرست اولیه محصولات و خدمات کسب و کار ترکیب کنید و به فهرستی کامل برای تولید محتوا برسید. در ادامه، نوبت به آن میرسد که این موضوعات را به کلمه کلیدی تبدیل کنید. از سال ۲۰۱۳ با تمرکز بر درک معنای عمیقتر پرسشهای جستجو و محتوای صفحات به کار گرفته شد.
روش های مختلفی برای استخراج عبارات کلیدی که کاربران شما سرچ میکنند وجود دارد. مشکلاتی که در این محتوا به آنها اشاره کردم، تنها بخشی از مشکلات سئو تکنیکال سایت شما هستند. مشکلات یا خطاهای پیچیدهتری هم ممکن است سئو سایت شما را درگیر کند که توضیح آنها در اینجا ممکن نیست. برای حل این مشکل باید در ساختار دایرکتوری های سایت خود تغییرات مثبت مطابق با استانداردهای سئو تکنیکال ایجاد کنید. برای حل تمامی مشکلات مربوط به فایل robots.txt سایت خود باید از یک کدنویس یا برنامه نویس و یا متخصص سئو کمک بگیرید، چون کاری کاملا تخصصی است. بنابراین در فایل robots.txt باید دقت کنید با توجه به صفحات سایتتان، صفحات یا دایرکتوریهای مهم سایتتان را مسدود نکرده باشید.
به طور کلی؛ در هنگام نوشته توضیحات متا سعی کنید آن را کوتاه بنویسید و از یک تا دو کلمه کلیدی در آن استفاده کنید. سئو محتوا به معنی تولید محتوا بهگونهای است که برای موتورهای جستجو بهینهسازی شده و در عین حال برای مخاطبان جذاب و مفید باشد. با رعایت اصول و ترفندهای گفته شده، شما میتوانید محتوای سئو شده و جذاب تولید کرده و در نتایج جستجو بهترین رتبهها را کسب کنید. به طور خلاصه، منظور از سئو محتوا این است که محتوایی تولید شود که هم از لحاظ فنی برای موتورهای جستجو قابل فهم و مناسب باشد و هم از نظر محتوایی نیازهای کاربران را پوشش دهد. برای مثال، نمونه محتوای سئو شده محتوایی است که از عناوین، توضیحات متا، کلمات کلیدی مناسب، لینکدهی داخلی و خارجی، و همچنین محتوای قابلخواندن و جذاب برای کاربران استفاده کرده باشد.
پس همواره حواستان به سازگاری و سرعت صفحه خود در نسخه موبایل باشد. قانون یکسانی برای استانداردهای مربوط به تعداد کلمات برای محتواهای آنلاین وجود ندارد. با این حال بهتر است که تعداد کلمات متن شما کمتر از ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه نباشد. همچنین متن شما باید به خوبی به انتظارات و سوالات خوانندگان پاسخ دهد. فراموش نکنید که از کلمات و عبارات کلیدی مناسب و مرتبط هم در آن استفاده کنید.
برای موفقیت در سئو محتوا، باید برخی نکات کلیدی در سئو محتوا را همیشه مدنظر داشته باشید. این نکات میتوانند به شما کمک کنند تا محتوای شما نه تنها توسط موتورهای جستجو بلکه توسط کاربران نیز ارزشمند تلقی شود. حساب کاربری رسمی کسب و کار در شبکههای اجتماعی و خصوصا بخش نظرات بهترین منبع برای پیدا کردن موضوعات موردبحث کاربران و مخاطبان هدف کسب و کار است. از این طریق میتوانید موضوعاتی را که کاربران در مورد آنها سوال دارند پیدا و یادداشت کنید. شبکههای اجتماعی بهدلیل ماهیت تعاملی خود معمولا نظرات صادقانهتر و دقیقتری در اختیار شما قرار میدهند.
شواهدی وجود دارد که نشان میدهد لینک دادن به وبسایتهای با کیفیت ممکن است یک عامل رتبهبندی بسیار کوچک باشد، که احتمالاً به موتورهای جستجو نشان میدهد که شما از منابع اطلاعاتی خوبی برای محتوای خود استفاده میکنید. استفاده از این ابزارها میتواند در تحلیل و بهبود عوامل سئو مفید واقع شود. در عصر دیجیتال وب، حضور آنلاین و دسترسی به اطلاعات به یکی از اولویتهای اصلی برای افراد و سازمانها تبدیل شده است. با افزایش رقابت در فضای مجازی، نمایش محتوا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو میتواند نقش حیاتی در موفقیت وبسایتها و رسیدن به مخاطبان هدف داشته باشد. در دنیای امروز، بیشتر کاربران از طریق دستگاههای موبایل به اینترنت دسترسی دارند.
با وارد کردن URL سایت خود، ابزار شروع به اسکن سایت میکند و نتایج را در قالب گزارشی مفصل نمایش میدهد. شما میتوانید کلمات کلیدی تکراری را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کنید. بردکرامب ها روی بهبود تجربه کاربری مخاطبان تاثیر مثبت داشته و باعث میشوند آنها به احساس بهتری نسبت به کار با سایت شما برسند. بنابراین پیشنهاد میکنم حتما لینک های بردکرامب را در سایتتان فعال کنید. فعال سازی آنها میتواند به کمک افزونه های مخصوص این کار، افزونه یوآست سئو یا حتی در بعضی قالب ها صرفا به کمک تنظیمات انجام شود.
ابزارهای لینک شکسته زیادی وجود دارد ولی دو ابزار Broken Link Checker و Check My Links در کنار شناسایی این نوع لینکها، به شما در برطرف کردن آنها و همچنین جلوگیری از ایجاد لینکهای شکسته در آینده کمک میکنند. یعنی دیگر شما نیازی به دخالت دستی در این مشکل ندارید و آنها به طور خودکار لینکهای شکسته را برطرف میکنند. برای شناسایی این مشکل فنی سئو میتوانید از دو روش استفاده کنید؛ یکی بررسی دستی صفحات و محتوای آنهاست. گفتنی است ارائه نظرات حرفهای خود در مورد یک موضوع خاص نیز میتواند بهعنوان محتوای اورجینال به حساب آید. زیرا دیدگاه شخصی شما نسبت به یک موضوع، محتوای شما را منحصربهفرد و بدیع میکند. البته، اگر موضوع شما کاملاً جدید باشد، بهطور خودکار به معنای اصلی بودن آن است.
همچنین به موتورهای جستجو کمک میکند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند. لینکدهی خارجی به منابع معتبر میتواند به اعتبار محتوای شما بیفزاید و به موتورهای جستجو نشان دهد که شما به منابع مرتبط و معتبر لینک دادهاید. با نگاهی به نمونه محتوای سئو شده و نیز الگوریتمهای موتورهای جستوجو، بهراحتی میتوانیم کشف کنیم که قوانین و اصول سئو در تولید محتوا چیست. این اصول، قواعدی را تعیین میکنند که محتوا را برای کاربر جذابتر کرده و نیز در رتبههای بهتر نتایج جستوجو ظاهر شود. موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتمهای پیچیدهای صفحات وب را بررسی میکنند و بر اساس میزان ارتباط و کیفیت، آنها را رتبهبندی میکنند.
که ما باید آن ها را در جاهای مختلف محتوای خود اعم از هدینگ ها، متاتگ ها، بدنه اصلی و… بیاوریم. + بروزرسانی محتوا مارا به راحتی به هدف نهایی (افزایش رتبه و افزایش کابران هدف) میرساند. دیدیم که اگر بروزرسانی محتوا را رها کنیم ،عملا به سئو سایت خود ضربه میزنیم. بعد از بروزرسانی محتواهای زامبی نباید تولید محتوا را متوقف کنید. به همین راحتی میتوانید ببینید، رقیب شما با این عبارت کلیدی یک صفحه خاص را تولید کرده است یا نه و به این شکل میزان رقابت را بسنجید. این نگاهی هست که گوگل به صفحات زامبی شما دارد و مسلما برای سایت شما خوب نیست.
راه دیگر پی بردن به کلمات کلیدی متشابه استفاده از ابزارهایی مانند LSI Graph می باشد. این ابزار کلمات کلیدی متشابهی را به شما پیشنهاد می دهد که از آنها می توانید در متن محتوا استفاده کنید. این ابزار بر خلاف بسیاری از ابزارهای معروف در این زمینه، از کلمات کلیدی فارسی نیز پشتیبانی می کند. هنگامی که یک کلمه کلیدی به خصوص را هدفگذاری می کنید، نیازی به استفاده چند باره آن در هر قسمت از محتوا نیست. در بخشهای بعدی، هریک از مراحل بالا و اقدامات لازم برای هرکدام را بهطور دقیق بررسی میکنیم.
استفاده از اسلاگهای طولانی، نامشخص یا غیرتوصیفی میتواند کاربران و موتورهای جستجو را گیج کرده و درک ارتباط محتوا را برای رتبهبندی دشوار سازد. در حالت ایدهآل، اسلاگ باید با کلمه کلیدی شما یکسان باشد تا موتورهای جستجو به سرعت آن را تشخیص دهند. متاتگها باوجود این که برای کاربران وبسایت قابل مشاهده نیستند، اما بسیار مهم هستند. آنها به موتورهای جستجو اطلاع میدهند که این صفحه در مورد چه چیزی است. همچنین متاتگها در تفکیک محتوا برای نمایش در صفحه سرچ نقش دارند. متاتگها در رتبهی سئوی شما بسیار مؤثر هستند و اگر دچار خطا شوند، تجربهی کاربری را هم خراب میکنند.باید قبل از انتشار یک محتوا، طول عنوان و توضیحات متای آن را کاملاً چک کنید.
این نوع محتوا به شنوندگان این امکان را میدهد که در هر زمان و مکانی به محتوای صوتی گوش دهند. پادکستها میتوانند شامل بحثهای تخصصی، مصاحبهها و داستانگویی باشند. با توجه به افزایش استفاده از موبایل و دستگاههای پخش صوتی، پادکستها میتوانند بهراحتی به دسترسی و اشتراکگذاری محتوا کمک کنند. کاربران در فضای آنلاین علاوه بر تمایل به خواندن جملات کوتاه، ترجیح میدهند مطلب را در قالب پاراگرافهای کوتاه بخوانند. با کمک عنوانهای فرعی در تگهای h2 و h3 و h4 میتوانید متنهای طولانی را به قطعههای کوتاه محتوا تقسیم کنید. بسیاری از کارشناسان سئو، توصیه میکنند هر ۲۰۰ کلمه از محتوا را با عنوان فرعی از بخش بعدی جدا کنید.
ابتدا بهسراغ اقداماتی میرویم که قبل از نوشتن محتوا باید انجام دهید و کار را با تهیه فهرست از موضوعات مهم آغاز میکنیم. TF-IDF یک متریک در پردازش زبان طبیعی (NLP) و سئو است که برای اندازهگیری اهمیت کلمات در یک متن خاص در مقایسه با سایر اسناد در یک مجموعه (مثلاً یک وبسایت یا یک دیتابیس) استفاده میشود. از SEMrush یا Google Search Console برای بررسی عملکرد صفحات سایت خود و شناسایی صفحات دچار کیورد استافینگ استفاده کنید. پس از وارد کردن دامنه سایت در SEMrush، وارد بخش On-Page SEO Checker شوید تا مشکلات محتوای سایت را شناسایی کرده و اصلاحات لازم را انجام دهید. در واقع نکاتی که در بالا به شما اجرایشان را پیشنهاد کردم، تاثیری روی بهبود سئو سایت شما ندارند، بلکه از اصول لازمی هستند که در صورت اجرا نشدن، عملا باید دور سئو شدن سایت را خط بکشید.
هدف از اصل سئوی محتوا رفع نیاز کاربر و راضی نگه داستن آن است و راضی کردن گوگل هم معیاری برای این کار است. بنابراین شما باید برای اینکه یک تجربه کاربرای بینظیری را به کاربر ببخشید، لازم است که در کنار استفاده از محتوای متنی از محتوای تصویری، ویدیویی، اینفوگرافیک و… نیز استفاده کنید. بسیاری از بازاریابان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در پایان تولید محتوای خود آن را بهینه سازی میکنند. زیرا آنها در تلاشند که نشان دهند که محتوای جدیدی که تولید کردهاند نظیر ندارد و برای اینکه محتوای سئو شده تولید کنند از چند کلمهٔ کلیدی و لینک استفاده میکنند. سئو محتوا موجود در سایت ، یا (از همان ابتدا) تولید محتوا بر اساس اصول سئو یکی از کارهای مهمی است که باید در سئو سایت مورد توجه ویژه قرار بگیرد و سئو یک پروسه ادامه داره. یک محتوای بهینهسازیشده ازنظر ساختار، مانند نقشه راهی است که مخاطبان شما را با نظم و چیدمانی قابل فهم به اطلاعات موردنظرشان در متن میرساند و به گوگل نیز کمک میکند تا محتوای صفحه را بهدرستی درک و ارزیابی کند.
اگه فقط بخوای برای طولانی کردن متن چیزی اضافه کنی، احتمالاً تأثیر منفی داره. با استفاده از داستانهای واقعی، مثالهای ملموس یا حتی شوخیهای کوچیک میتونی به متن جون بدی. اینجوری مخاطب حس میکنه داری باهاش حرف میزنی، نه اینکه براش سخنرانی کنی. نوشتن یه مقاله طولانی، شبیه هنر آشپزیه؛ باید هم مواد کافی داشته باشی و هم طعمش رو درست کنی! اگه مقالت مثل یه کلاس خشک و بیروح باشه، مطمئن باش کسی تا آخرش نمیمونه. پس بیایم چند تا نکته طلایی رو با هم بررسی کنیم که مقالت جذاب و خواندنی بشه.
سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. اگه مقاله فقط پر از اطلاعات خشک باشه، حتی باارزشترین مطالب هم نمیتونن مخاطب رو نگه دارن. در اینجا برایتان تعدادی عنوان تبلیغاتی جذاب را جمعآوری کردهایم که مخاطب توانایی مقاومت در برابر آنها را ندارد. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم. اگر دوست دارید در زمینه آموزش ، افزونه ، قالب وردپرس و ووکامرس ، آموزش سئو و… مقالات آموزشی خود را در نوین وردپرس منتشر کنید میتوانید به عنوان نویسنده در نوین وردپرس فعالیت کنید. با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید.
برچسبگذاری اشتباه و استفاده از برچسبهای طولانی باعث ایجاد صفحات تکراری در سایت و در نتیجه جریمه از سمت گوگل میشود. کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیبهای اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن میسازند و بهکار میبرند. افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست! بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسبوکارتان، ترکیبی از روشهای افزایش نرخ کلیک که نیازهایتان را برآورده میسازند، در بازاریابی پیادهسازی کنید.
به همین دلیل است که ما از ساختار سایت خود برای روشن کردن این موضوع استفاده کردیم. اگر این کار را انجام نمیدادیم، انگار با مقالات خودمان برای کسب رتبه برتر گوگل رقابت میکردیم. بنابراین اگر مشکلاتی از این دست را با استفاده از ساختار بهینه لینک داخلی حل کنید، در نتیجه سایت شما رتبههای بالاتری کسب خواهد کرد. نحوه ساختار سایت و سئو محتوا شما به گوگل سرنخهای قابل توجهی در مورد محل قرارگیری مهمترین محتواها در یک سایت میدهد. همانطور که بالاتر گفتیم سه عنصر استراتژی سئو محتوا شامل کلمات کلیدی، ساختار سایت و کپی رایتینگ بر رتبهبندی وبسایتتان تاثیر میگذارند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/