سئو ادیو

10 وب سایت برتر آموزش سئو در ایران لینک‌یار

برای ارتباط با محمد دهقانی میتوانید به آیدی اینستاگرام او به نشانی seoedu پیام دهید. یکی از جمله پرتلاش ترین مجموعه هایی که در دوساله اخیر تلاش های بسیاری در زمینه ارائه آموزش های سطح بالا در زمینه سئو کرده است بدون شک مجموعه سئو ادیو است. آکادمی آمانج را میتوان یکی از ناشناخته ترین مجموعه های فعال در زمینه آموزش سئو دانست. در صورتی که قصد یادگیری سئو به صورت ویدیویی را دارید آکادمی آمانج یکی از جمله وبسایتهایی است که میتواند در این زمینه به شما کمک کند. دوره سئو آسمان خراش نیو سئو، یک دوره آموزشی است که با به‌روزترین روش تدریس در دنیا ارائه شده است.

لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود. در این صورت ظاهرشان خیلی خوب به نظر نمی رسد و می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را کاهش دهد. تگ عنوان و متا دیسکریپشن عناصر HTMLی هستند که با استفاده از آنها میتوانید عنوان و توضیحاتی را برای یک صفحه بنویسید. این عناصر معمولا در نتایج جستجو یا زمانی که آن صفحه را در رسانه های اجتماعی به اشتراک میگذارید، نمایش داده می شوند. قبل از آپلود تصویر خود در سرور، از یک ویرایشگر تصویر برای تغییر اندازه تصویر هم اندازه عرض وب سایت خود استفاده کنید.

Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که داده های مفیدی را ارائه می دهد. وجود چنین ویژگی در یک بک لینک علاوه بر افزایش احتمال کسب ترافیک بیشتر، از نظر سئو نیز مهم است. ارتباط مستقیمی بین کمیت و کیفیت بک لینک ها با رتبه یک سایت وجود دارد. اگر می‌خواهید عمیق‌تر به بهینه‌سازی سئو داخلی بپردازید، راهنمای سئو داخلی رادزاد را که برای مبتدیان ایجاد شده است، حتما مطالعه کنید. این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد.

گام بعدی این است که وب سایت هایی را پیدا کنید که شاید بخواهند به شما لینک دهند و در ادامه با آنها تماس بگیرید (در این مورد بعداً بیشتر توضیح میدهیم). با این حال، صنعت فروش لینک کاملاً زنده بوده و خرید بک لینک یک روش معمول است. به عبارت دیگر، بک لینک از بالای مقاله بهتر از بک لینک از قسمت های پایینی است. همینطور بک لینک از پایین مقاله بهتر از بک لینک موجود در فوتر یا سایدبار است. هیچ معیار رسمی توسط گوگل وجود ندارد که نشان دهنده اعتبار یک صفحه باشد، اما معیارهای زیادی توسط ابزارهای تجاری وجود دارند که می تواند به شما در برآورد این معیار کمک کند.

این موضوع بدان معناست که صفحه لینک دهنده باید در مورد موضوعی مشابه با صفحه لینک داده شده باشد. هر گونه تلاش آشکار برای دستکاری انکرتکست بک لینک های شما ممکن است توسط گوگل شناسایی شده و در نتیجه با جریمه رو به رو شوید. (اطلاعات بیشتر در مورد جریمه های گوگل را در مطلب پنالتی گوگل بخوانید). متن درج شده در انکر تکست به پایشگر ها کمک می کند تا درک کنند صفحه لینک داده شده در مورد چیست. Link profile یکی دیگر از اصطلاحات مهم سئو است که باید درباره آن بدانید. این اصطلاح برای توصیف تمام لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند استفاده می شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته سئولب، تمرکز بر مسائل عملی و کاربردی سئو است که به کاربران امکان می‌دهد تا دانش تئوری خود را به عمل تبدیل کنند. وبسایت رسمی محمد زیار با همین نام در زمینه سئو فعالیت داشته و میتوان با مراجعه به آن از مطالب رایگان درج شده در وبسایتش استفاده نمود. برای ارتباط با محمد زیار میتوانید به آیدی اینستاگرام او به نشانی mohmmadziar.seo پیام دهید. از دیگر سئوکاران بی حاشیه و با اخلاق در سئو که بیشتر او را با وبینارهای رایگان سئو میشناسند، امین هاشمی است. دوره آموزشی امین هاشمی با نام مگاسئو در دسترس همه بوده و با توجه به آنلاین بودن آن میتوان در فواصل ثبت نام دور جدید آن در این دوره شرکت کرد و از تجریبات امین هاشمی نهایت استفاده را نمود.

اگرچه یافتن پادکستی که قبلاً در مورد آن شنیده‌اید ساده است، اما کشف پادکست‌های جدید دشوار است. گوگل در تلاش است تا یافتن پادکست‌ها را آسان‌تر کند و تعداد افرادی که به پادکست‌ها گوش می‌دهند با گنجاندن آن‌ها در نتایج جستجو به سرعت افزایش یابد، و ما همچنان شاهد رشد محبوبیت آن‌ها تا سال ۲۰۲۱ هستیم. دقت کنید که اگر ویدیوهایی که تولید میکنید منطبق با استراتژی های سئو نباشد، نه تنها بازگشت سرمایه اتفاق نخواهد افتاد بلکه کسب و کار شما زیان های مالی زیادی را متحمل خواهد شد. پس چیزی که باید بدانید ویدیو یکی از مهمترین نوع محتوای چندرسانه ای است و برای افزایش درآمد و تبدیل مشتری از آن نیاز است که هدف مشخص داشته باشید و اصول سئو ویدیو را رعایت کنید. همان طور که متا دیسکریپشن یا متای توضیحات برای محتوای متنی مهم است، برای ویدئو هم باید توضیحاتی را متناسب با محتوای ویدئو درون صفحه قرار دهید. در توضیحات ویدئو حتماٌ از کلمات کلیدی مرتبط با عنوان و موضوع ویدئو استفاده کنید.

به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید. در عین حال جالب است بدانید که اغلب تکنیک های سئو شکل عمومی دارند و بر روی همه موتورهای جستجو کار میکنند. با زوال جستجوهای کتبی، سئو برای جستجوی صوتی و پردازش زبان طبیعی بهینه‌سازی می‌شود. همچنین این الگوریتم  می‌تواند کیفیت محتوا، عناصر تکراری، وب‌سایت‌هایی با محتوای کم ارزش را تقویت ‌کند. امکان دارد یک وب‌سایت با یک موقعیت جغرافیایی ثبت شده در گوگل مرتبط باشد و این موقعیت به ما کمک کند تا در جستجوهای محلی دیده شویم. برای داشتن شانس در کسب رتبه در گوگل، باید با اصول و استانداردهای سئو آشنا شویم و هنگام نگارش محتوا، این اصول را رعایت کنیم.

منظور از سئوی ویدئو این است که چه اقداماتی کمک می‌کند تا یک ویدئو برای ایندکس‌شدن و رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتور جست‌وجو بهینه شود. راهنمای سئوی ویدئو برای موتور جستجوی گوگل با موتورهای جستجوی دیگر مشابه است؛ اما در بخش‌های بعدی مفصل درباره سئو ویدئو در گوگل و یوتیوب صحبت خواهیم کرد. بر اساس گزارش Statista در سال ۲۰۲۲، افراد به‌طور متوسط ۱۹ ساعت در هفته را مشغول تماشای آنلاین ویدئو هستند! با توجه به این آمار، طبیعی است که تولید محتوای ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از استراتژی‌های کلیدی بازاریابی محتوایی تبدیل شده باشد. شما می‌توانید با روش های بهینه سازی ویدئو در سایت یا سئو ویدیو، میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید. سئو ویدیو باعث می‌شود ویدیوی شما بهتر دیده شود و رتبه‌های بالاتری در گوگل کسب کند.

برای افرادی که از روش‌های سنتی یادگیری ترجیح می‌دهند، چندین کتاب و کتاب‌های الکترونیکی در مورد سئو وجود دارد که به عمق مفاهیم و روش‌های آن پرداخته‌اند. نویسندگانی مانند رند فیشکین، نیل پاتل و برایان دین کتاب‌های پرفروشی در این زمینه نگاشته‌اند. این الگوریتم (Penguin) به مبارزه با لینک‌های ناپسند و مخرب می‌پردازد و به بهبود ساختار لینک‌ها، جلوگیری از لینک‌های کاذب و افزایش اعتبار لینک‌های مرتبط می‌شود. این مراحل به شما امکان می‌دهند تا با توازنی مناسب از دانش و تجربه، در حوزه سئو پیشرفت کنید. برای دیدگاه بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید .

نیوسئو نیز یکی دیگر از قدیمی ترین مجموعه های فعال در زمینه آموزش سئو در ایران است. با مراجعه به وبسایت این مجموعه نیز میتوانید از مطالب درج شده در آن استفاده نمایید و در صورت تمایل در دوره آموزش سئو این مجموعه نیز شرکت نمایید. اینکه فکر کنید فقط با ویدیو میتوانید صفحات خود را به رتبه اول گوگل برسانید اشتباه است. پیشنهاد میکنم صفحه آموزش جامع سئو را مطالعه کنید تا با تما اصول سئو آشنا شوید و این اصول را در صفحات خود پیاده سازی کنید. علاوه بر این که روز به روز بر محبوبیت محتوایی ویدیویی افزوده میشود، نرخ تبدیل و فروش از طریق آن نیز برای کسب و کارها در حال افزایش است.

طراحی کاربری بسیار بهینه این وب‌سایت، امکان دسترسی آسان به مطالب مورد نظر را برای کاربران فراهم کرده و اطلاعات کاملی را در اختیار آن‌ها قرار داده است. به طور کلی، بازاریابی محتوا با فراهم کردن محتواهای ارزشمند، بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی مهم، و ایجاد تعامل با کاربران، به تقویت سئو کمک می‌کند و وب‌سایت را به یک منبع معتبر و با اعتبار تبدیل می‌کند. سئو را میتوان پردرامدترین زیر شاخه تجارت الکترونیک دانست همین امر سبب شده است تا افراد بسیار زیادی طی سالهای گذشته این مهارت را به واسطه دوره های آموزش سئو فراگرفته و وارد بازار کار سئو شوند. بنا به تجربه افراد و شاخص‌های یوتیوب، ویدئوهایی با مدت زمان طولانی‌تر می‌توانند کاندیدای رتبه‌های برتر باشند. بخش مهمی از بهینه‌سازی ویدئو این است که شما بتوانید بازدید ویدئوها را در طول زمان بررسی کنید.

انتخاب بازه زمانی مناسب اولین کاری است که باید هنگام کار با هر ابزار تحلیلی انجام دهید. در هر گزارش، می توانید داده ها را بیشتر تقسیم بندی کنید تا نتایج دقیقتری را بر اساس نیازهای خاص خود مشاهده کنید. اگر محتوای شما واقعا عالی و منحصربه‌فرد است (این موضوع شرط لازم است)، ممکن است خودشان به آن لینک داده یا آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اولاً، برای سایت شما بهتر است که لینک های بلندمدت را از سایت‌های باکیفیت بگیرید، زیرا می‌توانند در طول زمان ارزششان را افزایش دهند. برعکس، باید بسیار مراقب باشید و ایجاد ترکیبی طبیعی از انواع مختلف انکر تکست را هدف قرار دهید. الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید.

هنگامی که آنها را پیدا کردید، دستورالعمل های پست مهمان آنها را بخوانید و با مالک وب سایت تماس بگیرید. ما مواردی را دیده‌ایم که در آن متخصصین سئو آنقدر روی ایجاد انواع خاصی از بک لینک ها متمرکز شده‌اند که بقیه گزینه‌های خود را نادیده گرفته‌اند. بنابراین تفاوت زیادی بین بک لینک از صفحه ای که به 3 منبع لینک می دهد و بک لینک از صفحه ای که به 30 منبع لینک می دهد، وجود دارد. کیفیت Link profile وب سایت شما به طور مستقیم با رتبه آن در ارتباط است. اگر صفحه A به صفحه B لینک داشته باشد، می گوییم که صفحه B دارای یک بک لینک از صفحه A است.

در این مرحله می توانید با صاحبان وب سایت برای جایگزینی بک لینک رقیب خود (این کار به عنوان تکنیک آسمان خراش شناخته می شود) با بک لینک شما یا افزودن لینک شما به عنوان یک منبع اضافی مکاتبه کنید. هنگامی که برای محتواهای خوب خود بک لینک دریافت کردید، می توانید از طریق لینک های داخلی در آن صفحه، «link juice» را به صفحات دیگر خود (به عنوان مثال صفحات پول ساز خود) منتقل کنید. یک لینک با کیفیت لینکی است که می تواند برای شما ترافیک نیز به ارمغان بیاورد. طبیعتا اگر بک لینک نزدیک به ابتدای صفحه باشد، احتمال کلیک بر روی آن افزایش می یابد. بک لینک از وب سایتی که قبلاً به شما لینک نداده است، معمولاً از سایتی که قبلاً به شما لینک داده است ارزشمندتر است. وجود تعداد زیادی لینک بی کیفیت از وب سایت های اسپم در بهترین حالت نادیده گرفته می شود و در بدترین حالت نیز به وب سایت شما آسیب می رساند.

توجه کنید که گوگل نیز متوجه این موضوع خواهد شد و امکان دارد شما در رتبه بندی خود افت کنید. پس به هیچ وجه از عنوان و کلمات کلیدی به عنوان طمعه برای جذب کاربر استفاده نکنید؛ در غیر این صورت گوگل ممکن است پس از مدتی سایت شما را جریمه کرده و آن را از لیست نتایج حذف کند. خوشبختانه ابزارهای زیادی برای ساخت و اجرای ویدئوهای تبلیغاتی با هر میزان بودجه وجود دارد. اما آیا همۀ کسب‌و‌کارها این امکان را دارند که ذهن کاربران خود را با ویدئوها تسخیر کنند؟ بله، اما برای نتیجه‌گیری خوب از ویدئوها باید آن‌ها را بهینه‌سازی کرد. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه باید ویدئوهای خود را سئو کنید، حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید.

البته فراموش نکنید که از توضیحات، عنوان‌ها و تگ‌های تکراری در تمام پلتفرم‌ها استفاده نکنید. با هر بار انتشار در یک پلتفرم جدید، حتماً عنوان، تعداد دفعات کلمات کلیدی یا حتی دکمه CTA (فراخوان) را تغییر دهید. برای اینکه از ایندکس‌شدن ویدئوهای خود مطمئن شوید، ساده‌ترین راه این است آدرس google.com/video را سرچ کنید و URL صفحه‌ای را که ویدئو در آن قرار دارد، در کادر جستجو وارد کنید. اگر نتیجه این جستجو شامل ویدئو بود، یعنی گوگل موفق شده تا محتوای ویدئویی صفحه شما را کرال و ایندکس کند. در غیر این صورت، از ابزار Google Rich Results Tester یا سرچ کنسول خود کمک بگیرید تا دلایل و ایرادهای عدم‌نمایش ویدئوها در نتایج جستجو را شناسایی کند. توجه کنید که گوگل با الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که دارد، می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که محتوای درون ویدیو چیست.

بنابراین، بهترین استراتژی اغلب این است که صاحبان کسب و کار خودشان با گذراندن دوره جامع آموزش سئو، بتوانند بهترین راهکارها را برای موفقیت و پیشرفت کسب و کارشان ایجاد کنند. همچنین در کنار آن باید از یک متخصص سئو برای پیشرفت وبسایت خود کمک بگیرید. بنابراین، یک تجربه کاربری بهتر نه تنها برای کاربران مفید است بلکه می‌تواند به بهبود سئو و رتبه‌بندی وب‌سایت در موتورهای جستجو نیز کمک کند. برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی، باید دقیقا اهداف کسب و کار، هدف کاربران از جستجو و حجم جستجو ماهانه هر کلمه را بشناسیم. این کار به ما کمک می‌کند تا زمان و انرژی خود را بر روی کلماتی متمرکز کنیم که بهترین بازده را دارند.

در نتیجه، سئو از بهینه سازی معیارهای مشخص به کار در جهت تجربه کاربری بهینه تغییر کرده است. سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات نادرست با هدف افزایش رتبه وب سایت است. این تکنیک ها ممکن است که وب سایت شما را به رتبه های بالای نتایج جستجو برساند، اما موتورهای جستجو دیر یا زود متوجه این نوع اقدامات شده و وب سایت شما را با جریمه رو به رو می سازند. پیاده‌سازی داده‌های ساختاری و نشانه‌های اسکیما به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای وبسایت را بهتر درک کنند و نتایج جستجوی غنی و برجسته‌تری ایجاد کنند. آکادمی وب سیما نیز، یکی دیگر از برترین منابع آموزشی برای یادگیری جزئیات کامل در زمینه سئو است. این وبسایت با هدف ارائه آموزش گام به گام برای تمامی علاقمندان به سئو ایجاد شده است.

یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روش‌های مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند. این یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای جریمه شدن است، حداقل گوگل را در مورد ساخت لینک غیرطبیعی مشکوک می‌کند. محدود بودن و واضح بودن بیش از حد در مورد این بک لینک های مصنوعی، منجر به افت رتبه و در نتیجه از دست دادن ترافیک می شود. در یک دنیای ایده آل، تنها چیزی که برای کسب بک لینک های با کیفیت نیاز دارید، ایجاد محتوای عالی است. علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است.

برای سئو سایت روش های مختلفی وجود دارد که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد. در این پادکست ها شما تا حد زیادی می توانید خود را در حوزه سئو تقویت نمایید. با دقت به این 5 مورد توجه کنید تا بتوانید بهترین سئو ممکن را انجام دهید. کپی‌رایت © ‏ کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. در صورت کسب نمره 100% از این آزمون، گواهینامه سئو برایتان ارسال می شود. متا تگ به قطعه متنی اطلاق می شود که توضیحی برای صفحه به شمار می روند.

درصورتی که کسب‌وکار اینترنتی خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید یا قصد توسعه آن را دارید، می‌توانید از خدمات ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ سفیر مدیا بهره‌مند شوید. طراحی سایت، سئو وب‌سایت، تولید محتوا، سوشال مدیا و تبلیغات نمونه‌هایی از خدمات ما هستند؛ همچنین خدمات سئو در سفیر مدیا براساس بهترین استراتژی‌ها انجام می‌شود. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای وبمسترها، ابزارهای کنترل رتبه سایت در نتایج جستجوست. این گونه ابزارها به شما کمک می کنند تا نموداری از تغییرات رتبه یک وب سایت را مشاهده و نتایج حاصل از تلاش های سئو بر روی سایت خود را مشاهده کنید. با وجود تغییرات مداوم در سایت، بروزسانی های موتورهای جستجو، محتواهای منسوخ شده و فعالیت دیگر رقبا، سئو نیاز به فعالیت مستمر دارد. با این وجود سئو در اغلب کسب و کارها نسبت به دیگر روش های بازاریابی، دارای بازگشت سرمایه بیشتری است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری